Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

ΠΗΡΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ!!!!!

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 3ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ (2010-2011)

«Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας» (υπό την αιγίδα του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.) http://www.diagonismos2011.com
  Στα πλαίσια του 3ου Πανελλήνιου Διαδικτυακού Μαθητικού Διαγωνισμού ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ  οι δύο τάξεις Ε΄

και Στ΄


με υπεύθυνους δασκάλους του προγράμματος την κ. Παπαθεοδώρου Ελένη και τον κ. Παβέλη Παναγιώτη
  
του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κρύας Βρύσης κατέλαβαν την πρώτη πανελλαδικά θέση με τελική βαθμολογία 83,63 με δεύτερη κατά σειρά βαθμολογία  75.77.
Το θέμα της εργασίας «Μαθαίνοντας την Ιστορία του τόπου μας» προβλήθηκε και παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα:
http://users.sch.gr/elenipap/ourland/index.htm

Για να εξαχθεί η τελική βαθμολογία η εργασία  πέρασε από τρία στάδια αξιολόγησης:

1. Στάδιο πρώτης αξιολόγησης  εργασιών  (από τους ίδιους τους συνδιαγωνιζόμενους)
Με τη λήξη της κατασκευής κι ανάρτησης των ιστοσελίδων που έγινε στις  31-5-2011 οι ίδιοι οι συνδιαγωνιζόμενοι κάθε κατηγορίας αξιολόγησαν την εργασία, με βάση συγκεκριμένο δελτίο κρίσης (πίνακας 10 κριτηρίων αξιολόγησης) .
2.Στάδιο δεύτερης αξιολόγησης  εργασιών  (από τους εθελοντές κριτές)
Στο στάδιο δεύτερης αξιολόγησης, από 1 Ιουνίου 2011 ως και 30 Σεπτεμβρίου 2011, υπήρξε  αξιολόγηση των websites των διαγωνιζόμενων από συγκεκριμένους δικτυακούς επισκέπτες/Εθελοντές Κριτές – που εξουσιοδοτήθηκαν  ως κριτές μετά από αίτησή τους κι έγκριση του Οργανωτή.
3. Τελικό στάδιο κρίσης
Στο 3ο και τελευταίο στάδιο κρίσης (μεταξύ 1ης Οκτωβρίου 2011 και 22 Οκτωβρίου 2011), το λόγο είχαν τα μέλη της τριτοβάθμιας Κριτικής Επιτροπής, που απαρτιζόταν από μέλη ΔΕΠ Ελληνικών Πανεπιστημίων με αντικείμενα διδασκαλίας τους την Παιδαγωγική και τις εφαρμογές των Τ.Π.Ε., εξειδικευμένους επιστήμονες  των παιδαγωγικών και των εφαρμογών των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και εκπροσώπους του Οργανωτή.
   Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι δάσκαλοι του προγράμματος κ. Παπαθεοδώρου Ελένη και κ. Παβέλης Παναγιώτης  ευχαριστούν θερμά για τη βοήθεια και την προσφορά υλικού: τους γονείς των μαθητών, την εφημερίδα Πολιτεία, τους Πολιτιστικούς Συλλόγους : «Μακεδόνες», « Πύρρος», «Αλέξανδρος Υψηλάντης», «Σωκράτης», τον κ. Μασμανίδη Χρήστο, τον κ. Τσογγίδη Παναγιώτη  και την υπεύθυνη του πρωινού τμήματος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.  

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Σαλιγκάρια

•Το σαλιγκάρι έχει γλώσσα που την χρησιμοποιεί σαν τρίφτη. Έχει πολλά μικρά δοντάκια που ξαναφυτρώνουν μόλις χρησιμοποιηθούν. Τα δόντια του είναι απαραίτητα για να ροκανίζει τα φύλλα.
•Τα σαλιγκάρια όταν γεννιούνται έχουν μικρό και διαφανές κέλυφος, το οποίο μεγαλώνει το προσθέτοντας υλικό γύρω από το άνοιγμα.
•Το σαλιγκάρι δεν έχει πόδια. Μετακινείται με το σώμα του το οποίο γλιστράει εύκολα επειδή παράγει ένα είδος σάλιου που το βοηθάει να γλιστράει.
•Τα σαλιγκάρια είναι φυτοφάγα (τρώνε φύλλα, λάχανα, και φυτά) Επίσης τρώνε δηλητηριώδη μανιτάρια που είναι επικίνδυνα γα τον άνθρωπο. Υπάρχουν συγκεκριμένα είδη σαλιγκαριών που είναι σαρκοφάγα (τρώνε άλλα σαλιγκάρια και σκουλήκια)

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η τάξη μας άλλαξε...!

Αυτή τη χρονιά η τάξη μας έχει αλλάξει πολύ από πέρσι. Έχουν αλλάξει πάρα πολύ οι θέσεις των θρανίων. Υπάρχουν 9 υπολογιστές αντί για 5. Όλοι οι υπολογιστές έχουν περασμένα τα ίδια προγράμματα. Με αυτά τα προγράμματα κάνουμε μάθημα αφού δεν έχουμε βιβλία. Έχουμε βάλει πρόγραμμα με το οποίο ο υπολογιστής δεν μπορεί να αποθηκεύσει αρχεία. Έχουμε περάσει προγράμματα για να γράφουμε. Έχουμε βάλει διάφορα προγράμματα για το μάθημα με τα οποία βλέπουμε το μάθημα όπως το βλέπουμε στα βιβλία, αλλά σε ηλεκτρονική μορφή! Τέλος, έχουμε βάλει θρανία με βιβλία και περιοδικά, βιβλιοθήκες, δανειστική βιβλιοθήκη, θήκη με βίντεο και κασέτες. Οι αλλαγές της τάξης μας μας βοηθούν να κάνουμε το μάθημα πιο εύκολο.

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Ζώα στο Πλατανόδασος

Μετά την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο "Δίον" ακολούθησε στάση σε ένα "πάρκο" στο Πλατανόδασος. Εκεί υπήρχαν πολλά ζώα όπως: παπαγάλοι σε πολλά χρώματα, ελάφια, άλογα, στρουθοκάμηλοι αλλά και πεταλούδες. Εδώ είναι μερικές από τις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν.







Εκδρομή στον Αρχαιολογικό Χώρο "Δίον"

Στις 6 ΙΟυνίου πραγματοποιήθηκε μία εκδρομή από το σχολείο μας στον Αρχαιολογικό Χώρο "Δίον". Εδώ είναι μερικές φωτογραφίες από τα αρχαία ευρήματα.












Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Ντόπινγκ

Τι είναι το ντόπινγκ (ντοπάρισμα);
Υπάρχουν αρκετά φάρμακα ή μέθοδοι που απαγορεύονται, γιατί θεωρούνται ντοπάρισμα. Με δυο λόγια, ντόπινγκ ονομάζεται η χρήση απαγορευμένων φαρμακευτικών ουσιών ή απαγορευμένων μεθόδων με απώτερο σκοπό την αύξηση της απόδοσης.

Γιατί απαγορεύεται το ντόπινγκ;
Το ντόπινγκ απαγορεύεται για δύο κυρίως λόγους: Α) είναι επικίνδυνο για την υγεία των αθλητών (το ντόπινγκ μπορεί να προκαλέσει ακόμα και θάνατο) Β) δημιουργεί άνισες συνθήκες αθλητικού συναγωνισμού.

Γιατί μας απασχολεί το ντόπινγκ σήμερα;
Το φαινόμενο του ντόπινγκ των αθλητών έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στην εποχή μας. Στο φαινόμενο αυτό συνυπεύθυνοι, μαζί με τους αθλητές είναι συχνά γονείς αθλητών, προπονητές ή και αθλητικοί παράγοντες. Πάντως το φαινόμενο αυτό δεν είναι καινούριο. Υπάρχουν παραδείγματα ντόπινγκ ακόμη και στους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες. Την εποχή εκείνη θεωρούνταν ντοπαρισμένος ένας αθλητής που έτρωγε αυγό στο πρωινό του γεύμα! Σήμερα με την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας έχουν δυστυχώς εξελιχθεί οι μέθοδοι ντοπαρίσματος.

Νεφέλη Μ.
Από το βιβλίο της Φυσικής Αγωγής

Στοιχεία του σώματός μας

Το σώμα μας αποτελείται κυρίως από νερό (το 70% του βάρους μας είναι νερό)
Η καρδιά μας είναι ένας μυς που στέλνει το αίμα σε όλο το σώμα. Η καρδιά ενός ενήλικα χτυπάει πάνω από 100.000 φορές την ημέρα.
Τα οστά σηκώνουν το βάρος του σώματος. Χωρίς αυτά θα καταρρέαμε!
Κάθε κίνηση του σώματός μας γίνεται με τους μύες. Τους χρησιμοποιόυμε για να σκύβουμε, να περπατάμε, να τρέχουμε, να πηδάμε, ακόμα και για να ανοιγοκλείσουμε τα μάτια μας, ή να κουνήσουμε τα αυτιά μας!
Νεφέλη Μ.
Από το βιβλίο της Φυσικής Αγωγής





Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Έχετε μεταχειρισμένο Η/Υ που δε χρειάζεστε;

Θα θέλαμε να ξέρετε ότι δεχόμαστε Η/Υ χαλασμένους ή και μεταχειρισμένους που δεν τους χρειάζεστε για την τάξη μας. Επίσης δεχόμαστε και μεταχειρισμένα εξαρτήματα. Ευχαριστούμε, οι μαθητές της Ε' Τάξης!

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Πλανήτες και διάστημα

 Ήξερες ότι...

Στον Ουρανό, αρκεί ένα δευτερόλεπτο για να παγώσει ένας άνθρωπος!

Ο Δίας είναι 1320 μεγαλύτερος από τη Γη! Επίσης ο Δίας είναι 317 φορές βαρύτερος από τη Γη!

Το φως του ήλιου ταξιδεύει πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα την ώρα. Χρειάζεται περίπου 8 λεπτά για να φτάσει στη Γη και περίπου 4 ώρες για να φτάσει στον Πωσειδώνα.

Ο γαλαξίας μας έχει πάνω από 400 δισεκατομμύρια αστέρια, και ένα από αυτά είναι ο Ήλιος!

Ο Ερμής είναι ο πλανήτης που είναι πιο κοντά στον Ήλιο, αλλά δεν είναι ο πιο ζεστός. Ο πιο ζεστός πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα είναι η Αφροδίτη, με θερμοκρασία που ξεπερνάει τους 450 βαθμούς Κελσίου!

Ο Πωσειδώνας είναι ο πλανήτης ο οποίος βρίσκεται πιο μακριά από τον Ήλιο και η θερμοκρασία εκεί αγγίζει τους -220 βαθμούς! Επίσης απέχει 4.500.000.000 χιλιόμετρα από τον Ήλιο!

Ο μεγαλύτερος πλανήτης είναι ο Δίας με διάμετρο 143.000 χιλιόμετρα σε αντίθεση με τον Ερμή, τον μικρότερο πλανήτη, που έχει διάμετρο 4900 χιλιόμετρα!

Νεφέλη Μ.


Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Ένας μύθος για την Ηχώ

Η ηχώ δημιουργείται,όταν μιλάμε ή φωνάζουμε,ενώ απέναντί μας βρίσκεται  μια λεία και στιλπνή επιφάνεια,όπως για παράδειγμα μια βραχώδης πλαγιά.Για να αντιλήφθούμε την ηχώ,πρέπει να απέχουμε τουλάχιστον 17 μέτρα από την επιφάνεια στην οποία ανακλάται ο ήχος.Αλλιώς, ο εγκέφαλός μας δεν μπορεί να διακρίνει τον ήχο της φωνής μας από τον ανακλώμενο ήχο.

Η Ηχώ ήταν νύμφη των δασών.Οι μούσες τής είχαν μάθει την τέχνη του τραγουδιού και του αυλού.Σύμφωνα με ένα μύθο,ο Νάρκισσος  περιφρόνησε την αγάπη της και η Ηχώ,ντροπιασμένη,κρύφτηκε μέσα σε μία σπηλιά.Από τον πόνο της έλιωσε και έμεινε μόνο η φωνή της.Από τότε δεν έχει μόνιμη κατοικία.Μένει παντού,αλλά έχει το χάρισμα να ξαναδεί πίσω τους ήχους και της φωνές που ακούει

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Υγιεινή διατροφή

Υγιεινή διατροφή

Τα βασικά συστατικά των τροφίμων είναι οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, τα λίπη, τα άλατα, και τα ιχνοστοιχεία, οι βιταμίνες και οι φυτικές ίνες.

Οι πρωτεΐνες έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του οργανισμού. Η σημασία τους φαίνεται και από την ονομασία που τους έδωσαν οι επιστήμονες. Η ονομασία αυτή προέρχεται από την ελληνική λέξη "πρώτειος", που σημαίνει αυτός που κατέχει την πρώτη θέση. Ο άνθρωπος παίρνει τις πρωτεΐνες κυρίως από τα ζώα και τα προϊόντα τους, δηλαδή από το κρέας, το γάλα και τα αβγά. Πολύ σημαντικές όμως είναι και οι φυτικές πρωτεΐνες που παίρνουμε κυρίως από τα όσπρια.

Οι υδατάνθρακες είναι μία από τις κυριότερες πηγές ενέργειας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Βρίσκονται κυρίως στο ρύζι, στα μακαρόνια, στις πατάτες, στο ψωμί, αλλά και στα φρούτα, στις ρίζες των φυτών και στα όσπρια. 

Για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας είναι απαραίτητα στοιχεία όπως το ασβέστιο, που είναι χρήσιμο για την ανάπτυξη των δοντιών και των οστών και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, που βοηθάει στη μεταφορά του οξυγόνου στα κύτταρα, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, το νάτριο και το κάλιο. Σε ακόμη μικρότερες ποσότητες χρειαζόμαστε στοιχεία, όπως το φθόριο, το ιώδιο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός.

Αναγκαίες για την αξοιοποιήση των τροφών από τον οργανισμό, αλλά και για πολλές άλλες λειτουργίες, όπως η άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στις λοιμώξεις, είναι και οι βιταμίνες.

Στα συστατικά των τροφών περιλαμβάνονται και οι φυτικές ίνες, ουσίες τις οποίες δεν απορροφά ο οργανισμός μας. Παρόλα αυτά, μας είναι πολύ χρήσιμες, γιατί διευκολύνουν  τη διάβαση της τροφής μέσα από τα όργανα του πεπτικού συστήματος.

Η υγιεινή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία τροφών, καθώς για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του οργανισμού μας είναι απαραίτητα στη σωστή αναλογία όλα τα στοιχεία των τροφών.

Από το βιβλίο της φυσικής
Νεφέλη Μ.

Η γεύση

Το μέλι είναι γλυκό, το λεμόνι ξινό, τα φυστίκια αλμυρά, ενώ το φάρμακο πικρό... Η γεύση είναι μία από τις βασικές μας αισθήσεις. Πώς όμως καταλαβαίνουμε τις γεύσεις;
Το όργανο με το οποίο αισθανόμαστε τη γεύση είναι η γλώσσα. Πάνω στη γλώσσα υπάρχουν μικρά εξογκώματα, οι "θηλές" που περιέχουν τους γευστικούς κάλυκες. Αυτά τα μικρά οργανίδια ανιχνεύουν τη γεύση και στέλνουν το αντίστοιχο ερέθισμα στον εγκέφαλο. Περίπου 10.000 γευστικοί κάλυκες που βρίσκονται στη γλώσσα, μάς βοηθούν να αναγνωρίζουμε τις τέσσερις βασικές γεύσεις: γλυκό, ξινό, αλμυρό, πικρό. Οι γεύσεις αυτές ανιχνεύονται σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές της γλώσσας. Στο μπροστινό μέρος ανιχνεύεται κυρίως το γλυκό. Στα δύο πλάγια το αλμυρό, πιο πίσω το ξινό και στο πίσω μέρος της γλώσσας το πικρό.
Από το βιβλίο της Φυσικής
Νεφέλη Μ.


Σχηματισμός του χιονιού

 Σχηματισμός του χιονιού
Το χιόνι (καθαρεύουσα η χιών) δημιουργείται μεταξύ, κάτω ή πάνω από τα στρώματα των νεφών, ανάλογα του πλάτους και της θερμοκρασίας των νεφών, από τη συμπύκνωση των υδρατμών σε θερμοκρασία κατώτερη του σημείου πήξεως αλλά με πολύ βραδύ ρυθμό. Έτσι το χιόνι αποτελείται από κρυστάλλους πάγου, που ενωμένοι μεταξύ τους χαλαρά σχηματίζουν τις λευκές και ελαφρές χιονονιφάδες.


Μεγάλες ποσότητες σχηματίζονται στα ψηλά νέφη σε όλα τα πλάτη της Γης. Αν και είναι κοινότατο στους πόλους εν τούτοις σχηματίζεται περισσότερο στις βόρειες εύκρατες ζώνες επειδή ο αέρας περιέχει περισσότερη υγρασία. Στα πολικά όρη, οροπέδια αλλά και στα ψηλότερα όρη πέφτει σε μεγάλη ποσότητα, έκταση και βάθος ώστε η πίεση των τελευταίων στρώσεων το μετατρέπει σε πάγο, σχηματίζοντας έτσι τους παγετώνες που στις πολικές περιοχές καλύπτουν χιλιάδες τετραγωνικά μίλια.


Για πολλούς τοπογραφικούς και μετεωρολογικούς λόγους οι χιονοπτώσεις ποικίλλουν σημαντικά στις κορυφές των βουνών ακόμα και αν είναι στον ίδιο παράλληλο. Τα όρια του «διαρκούς χιονιού», στις κορυφές, είναι από 300μ. υψόμετρο σε γεωγραφικό πλάτος 70°, 1.500μ. σε 60°, 2.100μ σε 50°, 3.000μ σε 40°, 3.900μ. σε 30°, 4.500 σε 20° και 5.100μ. στον Ισημερινό.

Τα κρυσταλλικά συσσωματώματα των νιφάδων του χιονιού είναι κατά το πλείστον διαφανή με στιλπνές έδρες που αντανακλούν το φως και παρουσιάζουν λευκή μάζα. Το μέγεθος των κρυστάλλων τους είναι 0.25 - 13 χιλιοστά (mm) και πέφτουν μεμονωμένα ή ενωμένοι σε νιφάδες που σχηματίζονται συνήθως σε ήρεμη χιονόπτωση με θερμοκρασία εδάφους 0 °C (32 °F) ή χαμηλότερη. Τα λίαν ψυχρά νέφη σχεδόν πάντα είναι ξερά σε αντίθεση με τα θερμότερα νέφη (τα χαμηλότερα) που περιέχουν περισσότερη υγρασία και έχουν την τάση να παρασκευάζουν τους μεγαλύτερους, ταχέως αυξανόμενους και διακλαδιζόμενους κρυστάλλους.


Γενικά τα σχήματα των κρυστάλλων του χιονιού ανήκουν στον εξαγωνικό σύστημα με επικράτηση των αστεροειδών μορφών με έξι ακτίνες. Η ομορφιά και ο πλούτος τους έλκυσε τη προσοχή και το θαυμασμό των μελετητών του χιονιού από τους αρχαίους χρόνους μέχρι και σήμερα και αποδεδειγμένα θεωρείται ότι υπερτερούν σε τελειότητα και ποικιλία των κρυστάλλων οποιουδήποτε ορυκτού είδους.

Από τη wikipedia 
Νεφέλη Μ.

 


Ανάκλαση του ήχου

Στο μάθημα της φυσικής και στην ενότητα "ανάκλαση του ήχου"  μάθαμε ότι η νυχτερίδα για να προσανατολιστεί χρησιμοποιεί το φαινόμενο της ανάκλασης των ηχητικών κυμάτων.Μια συμμαθήτριά μας έφερε τη νυχτερίδα (εικόνα) την οποία είδαμε και εξηγήσαμε τον τρόπο με τον οποίο εντοπίζει τα εμπόδια  και μπορεί να πετάει χωρίς δυσκολία.

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Κάκτος

Οι κάκτοι είναι είδος αγκαθωτού φυτού που φυτρώνει στην έρημο και αναπτύσσεται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στα μέρη που φυτρώνει σπάνια βρέχει. Πώς καταφέρνει αυτό το φυτό να αναπτύσσεται με τόσο λίγο νερό, αφού τα φυτά δεν αντέχουν πολύ χωρίς νερό; Ο κάκτος έχει την ιδιότητα, κάθε φορά που βρέχει, να μαζεύει πολύ νερό μέσα του. Έτσι, έχει νερό να πίνει για πολύ καιρό. Μάλιστα, οι άνθρωποι που ζουν σε εκείνα τα μέρη, όταν δεν έχουν νερό να πιούν, κόβουν τους κάκτους και πίνουν το νερό που υπάρχει μέσα τους. Οι κάκτοι, παρόλο που έχουν αγκάθια, μπορούν να γίνουν πολύ όμορφα φυτά, αφού μερικοί από αυτούς έχουν πάνω τους διαφόρων ειδών ανθάκια.


Νεφέλη Μ.

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

1000+

Νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση για όλες αυτές τις επισκέψεις και ελπίζουμε να έχουμε ακόμα περισσότερες, ευχαριστούμε θερμά όλους εσάς για  την ενθάρρυνση  που παίρνουμε κάθε μέρα .  
       'Ε ΤΆΞΗ